A végére drámai futamon nyert Pedrosa, de Marquezé a világbajnoki cím, így minden kategóriát figyelembe véve a hatodik trófeáját szerezte meg, mindezt a valaha volt legfiatalabbként.
Jól kapta el a rajtot a Valenciai Nagydíjon az élről induló Marquez, és sikerült is elsőnek fordulnia, de a legnagyobbat Pedrosa startolta az ötödikről, így a Honda kettőse rögtön a verseny elején az élre állt, őket Zarco, Iannone és a Ducati párosa követte. Nem tartott azonban sokáig Pedrosa ragyogása spanyol kollégája mögött, miután Zarco megelőzte őt a második helyért, miközben Dovizioso az ötödik pozícióban haladt és szórta a gyorsabbnál gyorsabb köröket.
A meglepetést azonban Marquez manővere szolgáltatta: a spanyol hátranézett, majd hagyta Zarcónak, hogy könnyedén elmenjen mellette, így újfent kollégája előtt motorozhatott. Mögöttük eközben Dovi helyezett nyomást Lorenzóra, aki nem nagyon akarózott elengedni a világbajnoki címért harcban levő olaszt.
A verseny féltávjához érkeztünk, de a helyzet nem változott Ducati fronton, Lorenzo továbbra is Dovizioso előtt haladt, miközben Zarco vezette a futamot, őt Marquez követte Pedrosával a második és harmadik pozícióban.
A következő körök sem hoztak sok izgalmat, leszámítva talán az olasz gárda üzengetését Lorenzónak, hogy változtasson a motor beállításain, ezzel sarkalva a spanyolt a helycserére. Miután ez sem vált be, táblán üzentek Lorenzónak, ezúttal egyértelműen. Mindeközben az élen Marquez elkezdett tapogatódzni, hol is előzheti meg Zarcót. Sikerült is nagy nehezen a spanyolnak a manőver, de hibázott a célegyenes után és egy hatalmas mentéssel tudott csak a motoron maradni, így is mindössze az ötödik pozícióba csúszott vissza, ami bőven elég lett volna neki a VB címhez.
Ezután foghatta a Ducati igazán a fejét, nem csak hogy nem engedte el Lorenzo Dovit, hanem el is esett a spanyol, majd ezután olasz is kollégája bukott, Marquez pedig köszönte szépen és visszazárkózott a harmadik helyre és ezzel bebiztosította a bajnoki címet. Előtte a másodikon Pedrosa haladt és Zarco vezetett, de mindketten messze haladtak Marquez előtt, így megkezdhette a csatározást a Repsol idősebb spanyolja a győzelemért. Az utolsó körben sikeresen meg is lépte az előzést Pedrosa így behúzta a futamot a francia újonc előtt, de igazán Marquez örülhetett, aki egy harmadik hellyel szerezte meg negyedik MotoGP-s bajnoki címét. A Ducatik kiesése után Rins kapaszkodott fel negyediknek Rossi előtt, akinek elég halovány versenye volt. Iannone lett a másik Suzukival a hatodik, míg Millert hetediknek intették le. A top10-et Crutchlow, a szabadkártyás Pirro és Rabat tette teljessé.
A futam végeredménye:
1. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 46'08.125 |
2. | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +0.337 |
3. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +10.861 |
4. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +13.567 |
5. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +13.817 |
6. | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +14.516 |
7. | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +17.087 |
8. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | +17.230 |
9. | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | +25.942 |
10. | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +27.020 |
11. | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +30.835 |
12. | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +35.012 |
13. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | +38.076 |
14. | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | +41.988 |
15. | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | +47.703 |
16. | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | +47.709 |
17. | Michael VAN DER MARK | NED | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +52.134 |
Nem ért célba: | |||||
Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 5 Kör | |
Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 5 Kör | |
Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 6 Kör | |
Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 8 Kör | |
Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 16 Kör | |
Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 26 Kör | |
Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 27 Kör | |
Mika KALLIO | FIN | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 28 Kör |
Fotó: MotoGP Media, Zimbio
Írta: Sleiher Dávid