Vettelnek áldás, Raikkönennek átok volt a biztonsági autó
2017. április 17. írta: blackraven18

Vettelnek áldás, Raikkönennek átok volt a biztonsági autó

sebastian_vettel_f1_grand_prix_bahrain_xrus9cwmpf0x.jpg

Sebastian Vettel idén másodszor is legyűrte a Mercedeseket, ezzel megszerezte Bahreini Nagydíjon a diadalt. Míg a német számára a biztonsági autó beküldése jelentette a stratégiai előnyt, addig Raikkönent pont ez hátráltatta, legalábbis a finn elmondása szerint.

Vettel győzelmével átvette a vezetést az összetettben, így dupla öröm volt számára a sivatagi hétvége. Nyilatkozatában azt is elmondta, hogy ehhez bizony kellett a jó rajt: „A startnál létfontosságú volt számunkra, hogy elválasszuk egymástól a két Mercedest, így nem vehették fel a ritmusuk, ami az, hogy elhúznak. Ezért kicsit megleptük őket. Úgy vélem, mindannyian hasonlóan kaptuk el a rajtot. Az enyém egy icipicivel talán jobb volt Lewisénál, ezért kerültem közvetlen mellé, de nagy autójuk van, ezért nehéz volt megcsinálni. Ezt követően úgy gondoltam, hogy hasznot húzok az esetből, tiszta volt a pálya előttem, Lewis egy kicsit beragadt Valtteri mögé, így nagy kockázatot vállaltam a kifékezéses előzéssel.”

sebastian_vettel_f1_grand_prix_bahrain_o_em6-nim-bx.jpg

A német a futam közben is magabiztosnak érezte magát, menedzselni tudta előnyét az ezüstnyilakkal szemben, és a záró szakaszban sem ijedt meg Hamilton tempójától, sőt: „A verseny utolsó etapjában biztos előnyünk volt, amihez hozzájött Lewis büntetése, amit akkor nem tudtam, miért kapott, de nem is számított, a Valtteri és köztem lévő távolságra koncentráltam, így egy kicsit elhúztam előle. Nagyon gyors volt a kiállás után. Arra számítottam, hogy gyors tud maradni az új szuper-lágy gumikon, de nem annyira, hogy fel tudjon zárkózni. Később forgalomba kerültem, sok időt vesztettem, de tudtam, hogy ezzel Lewis is így lesz. A végén megnyugtató volt az előnyünk. Az etap kezdetén nem nyomtam neki, nagyon, lazára fogtam, és csak annyira mentem, amennyire a két srác nyomta, ami segített a végén, mert sok gumim maradt.”

kimi_raikkonen_f1_grand_prix_bahrain_awcy0lzzvqmx.jpg

Nem volt ilyen boldog azonban Raikkönen, aki a rossz kezdést, és a biztonsági autót hibáztatta az elrontott versenyért: „Rossz volt rajtom, majd az azt követő néhány kanyar is emiatt. Nyilvánvalóan ezután fel kellett zárkóznom. Sok biztató dolog történt, de ennek ellenére az eredmény csalódást keltő, legalábbis számomra. Összességében mégis a pozitív élmény kerekedik felül, úgy éreztem gyors tudok lenni, de a start nem segített. Meglehetősen gyorsan elmentem Massa mellett, ezt követően viszont nem volt szerencsém a biztonsági autóval, megint helyet vesztettem, és megpróbáltam újból megelőzni őt, és ekkor már hátrányban voltam. Massa nagyon gyorsnak tűnt néhány ponton, és már elsőre is trükkös volt őt legyűrni, másodjára pedig még nehezebbnek látszott. Végül azonban sikerült, de sok időbe telt, nagyon tempós a Williams az egyenesekben. Az első körben nem az ideális pozícióban voltam, és a safety car.... kár azért, ahogy alakult, de legalább a tempónk megvolt.”  

 

Fotó: zimbio

Írta: Sleiher Dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://formulahirek.blog.hu/api/trackback/id/tr7312431653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása